Het verhaal achter Bibox

Het verhaal achter Bibox

Het verhaal achter Bibox

Wil je meer weten over het verhaal achter Bibox? En waarom Bag in Box de toekomst heeft? In dit interview vertelt Cees Oxener, Bibox-initiatiefnemer en wijnondernemer, over het Bibox-concept en de vele voordelen!

 

1. Hoe is het idee voor Bibox ontstaan?

Cees: Tijdens een netwerkbijeenkomst werd één van de ondernemers gevraagd naar zijn succes op het gebied van zakendoen middels een webshop. Deze ondernemer bemiddelde in de verhuur van vakantie woningen in Italië. Zijn webshop resulteerde in enorm veel “hits”, maar de verhuur liet te wensen over. Vervolgens kwam hij op het idee om zich te specialiseren in het luxe segment en daarnaast te kiezen voor een special gebied in Italië. In marketingjargon praat je dan over een “niche”markt. Dit resulteerde weliswaar in minder hits, maar de verhuur schoot omhoog. Het kiezen voor een “niche”markt, samen met de toenemende verkoop van bag in box wijnen op de bestaande Vinox webshop (verkoop flessen wijn en wijnen in box) gaven mij het sein om een site te beginnen waar uitsluitend bib-wijnen in box verkocht zouden gaan worden.            

 

2. Hoe verhouden de Vinox en Bibox webshop zich tot elkaar?

Cees: Het is dat beide webshops dezelfde eigenaar hebben, maar dat is dan ook het enige. Met Vinox wil ik wijndrinkers kennis laten maken met de heerlijke en betaalbare wijnen uit de Languedoc. Met Bibox wil ik de Nederlandse wijndrinker wijzen op de vele pluspunten die wijn in box wijnen hebben ten opzichte van wijnen uit de fles. En dat ook de kwaliteit erg goed kan zijn.                                                                                    

 

3. Welke verandering hoop je met Bibox teweeg te brengen in wijnland?

Cees: Bibox moet de wijn in box vooral een beter imago geven.          

 

4. Op de Bibox-site zien we vele voordelen van wijn in box genoemd: Wat zijn voor jou de drie belangrijkste voordelen?

Cees: Op nummer één staat dat het veel voordeliger (35%) is. Op nummer twee komt de milieuvriendelijkheid: minder co2 uitstoot en 85% recyclebaar. En op nummer drie de langere houdbaarheid: er wordt veel minder wijn weggespoeld. Statistieken geven aan dat er alleen al in Engeland 50 miljoen liter wijn per jaar door de gootsteen gaat.                   

 

5. Op de Bibox-site zien we een Bibox standaard: Wat zijn de redenen geweest om deze standaard te ontwerpen?

Cees: 1) Om het bedieningsgemak van het gebruik maken van een wijn in box te vergroten en 2) de criteria (uitstraling/stijl/makkelijk verplaatsbaar/gebruiksgemak) voor het ontwerp van de standaard moesten zo zijn dat het samen met de wijn in box voor een beter imago gaat zorgen.

 

6. Wat hoop je het komende jaar met Bibox te bereiken?    

Cees: Allereerst dat meer wijndrinkers het gemak hebben ontdekt en de kwaliteit hebben leren waarderen. Ten tweede dat Bibox hoog in de Google ranking staat en daardoor een vaste plek heeft weten te veroveren in wijnland.                         

 

7. Welke boodschap zou je aan wijndrinkend Nederland willen meegeven?

Cees: Ga in ieder geval één keer over tot aankoop van een Bibox wijn in box en bepaal dan wat je ervan vindt.    

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden